Resultat av Kundundersökningen 2024

Under April och Maj månad genomförde Temab en kundundersökning med hjälp av er och Supportföretaget TMJ Group AB.
Vi vill veta vad ni tycker. Och det fick vi veta. Vi på Temab vill tacka er alla, cirka 400 personer, som deltog. Det är fantastiskt att få så många att ta sig tid att ge sina åsikter och kommentarer. I en ålder av sociala medier är det jättekul att kunna ha samtal med er. Alla intervjuer i undersökningen var telefonsamtal. Ni tyckte såklart mycket, vilket är fantastiskt för vårat fortsatta utvecklingsarbete. Så hur mäts resultatet?
Nöjdhetsindex 50-65 = Godkänd
Nöjdhetsindex >65-75 = Väl godkänd
Nöjdhetsindex >75 = Mycket väl godkänd
(max är 100)
Nöjdhetsindex berör totalt följande frågeområden:
1.Spontan uppfattning
2.Tillgänglighet
3.Bemötande
4.Kompetens
5.Tydlighet i besked/svar
6.Hjälp vid störning/avbrott - Leveranssäkerhet
7.Hemsida
8.Klagomålshantering
9.Fakturaförståelse
10.Prisvärdhet
Totalt fick Tierps Energi & Miljö 2024: 77,55 MVG rankad #8 bland energibolagen oavsett storlek.
Fjärrvärme:77,75 MVG rankad #23 bland energibolagen oavsett storlek
Vatten/Avlopp:75,33 MVG rankad #5 bland energibolagen oavsett storlek
Renhållning:79,25 MVG rankad #2 bland energibolagen oavsett storlek
Gata/Park: 77,49 MVG rankad #1bland energibolagen oavsett storlek
Avser de 90-talet energibolag i Sverige som regelbundet genomför Supportföretagets mätningar och som har minst 3 affärsområden i sin portfölj samt innehar ett minsta antal kunder om 10 000 i det största affärsområdet (som är bas för studien).

Baserat på alla era synpunkter så fick vi i på Temab i dagsläget alltså mycket väl godkänt.
Det är såklart fantastiskt med ett sådant positivt resultat. Allra helst efter en så hård vinter med mycket snö och dess tillhörande utmaningar. Detta betyder självklart inte att vi lutar oss tillbaka nu. Snarare tvärtom. Vi har fortfarande mycket att utveckla och dessutom så vill vi bli bättre och bättre.
Vi lärde oss massor att förbättra och jobba på.
Som till exempel:
Dom flesta vill ha telefonkontakt, oavsett ålder. Och i stort sett ingen kontakt via sociala medier.
Hälften av er använder våran hemsida.
En del tycker vi är mycket prisvärda andra tycker vi är dyra.
Det är tydligen väldigt bra och uppskattat att vi är lokala med förankring till orterna i kommunen.
och mycket, mycket mer...
Så återigen tack till alla som tog er tid och deltog så vi kan göra Temab bättre. Vi vill även tacka all våran fantastiska personal, utan er alla skulle detta inte vara möjligt.