Vattenkiosk
Om du får problem med ditt vatten så finns våra vattenkiosker att använda. Behöver du ta ut större mängder krävs en ansökan om låstagg.
I dagsläget har vi fyra vattenkiosker i kommunen där du kan hämta ut vatten. Mindre mängder för att fylla en dunk åt gången går att hämta utan kostnad från vattenutkastare, men om du behöver större mängder måste du ansöka om att få tillgång till en låstagg för detta. Ansökan görs antingen via webbformulär med BankID-signering eller vanlig blankett.
Oavsett när låstagg hämtas ut under året så ska den alltid lämnas tillbaka till Temab, senast den 15 Januari efterföljande år. Detta för att inte bli debiterad för ytterligare ett år.
Låstagg till vattenkiosker är till för verksamheter eller privatpersoner med ett behov av att få ut större mängder vatten vid flertalet tillfällen under året. Vid spa/poolfyllning tar du istället kontakt med en entreprenör som utför dessa tjänster. Vid andra enskilda tillfällen av större vattenuttag, vänligen kontakta vår kundtjänst för vidare kontakt med drifttekniker på VA.
Ansök om låstagg till vattenkiosker (BankID) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Ansök om låstagg till vattenkiosker (pdf-blankett) Pdf, 173.7 kB, öppnas i nytt fönster.
Vattenkiosker
Tierp, Jonlarsvägen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Örbyhus, Mänstavägen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Skärplinge, Gävlevägen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Söderfors, Nygatan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Låstagg till vattenkiosk går inte att få ut under vecka 28-32, 2024. Ansökningar som kommer in under denna tidsperiod behandlas först under vecka 33, 2024.
Vid akuta behov kontakta kundtjänst Öppnas i nytt fönster..